רופא שיניים בחולון

טיפול במחלות חניכיים

טיפול במחלות חניכיים הינו שירות רפואי-מקצועי נוסף המוענק לכם במרפאת השיניים בראשותו של ד"ר דוד יעקובוב. בשורות הבאות תוכלו למצוא מידע מקצועי אודות סוגי הטיפול השונים המיושמים במסגרת טיפולי מחלות חניכיים.

מחלות חניכיים

מחלות חניכיים הן הגדרה רפואית-מקצועית למספר מצבים בהם קיימת פגיעה ברקמות חלל הפה התומכות בין השיניים ללסתות העליונות והתחתונות כאחד. מחלות החניכיים מהוות את הסיבה המרכזית לאובדן שיניים בקרב האוכלוסייה הבוגרת, וברוב המקרים הן מתפתחות עקב היגיינה לקויה של חלל הפה והשיניים. הטיפול במחלות החניכיים מתבצע בהתאם לדרגת הפגיעה ברקמות הרכות של החניכיים ובהתאם לאופי מחלת החניכיים ממנה סובל הפציינט. תסמיני מחלות החניכיים כוללים: רגישות לחום או קור בחלל הפה, נפיחות באוזר החניכיים, דימום המופיע על גבי החניכיים בעת הצחצוח, ריח לא נעים מחלל הפה ועוד.
חשוב שתדעו – הטיפול המומלץ ביותר למחלות החניכיים הוא דווקא הטיפול המונע עליו נרחיב בהמשך.

דלקות חניכיים

דלקת חניכיים מהווה את מחלת החניכיים הנפוצה ביותר בקרב האוכלוסייה הבוגרת, והיא ידועה גם בשם הרפואי מקצועי- גינגיביטיס. מחלת חניכיים זו מתאפיינת בדלקת המופיעה על גבי הרקמות הרכות התומכות בין השיניים ללסתות, והיא עלולה להחמיר ולהתפתח למחלת חניכיים מורכבת ומתקדמת יותר המכונה: פריודנטיטיס מתונה או פריודנטיטיס מתקדמת. מחלות חניכיים אלו מובילות להיווצרותם של כיסי חניכיים בהם מצטברים חיידקים המובילים בסופו של דבר להרס שורש השן.

נסיגת חניכיים

נסיגת חניכיים היא מחלת חניכיים מתקדמת נוספת, וברוב המקרים היא מתפרצת כאשר דלקת החניכיים איננה טופלה בזמן או באופן הראוי. מחלת חניכיים זו מתאפיינת בנסיגה של רקמות החניכיים דבר העלול להוביל להרס מתמשך של שורשי השיניים. בין יתר התסמינים המקדימים העמידים על נסיגת חניכיים תמצאו: רגישות לחום וקור בחלל הפה, חניכיים נפוחות, חניכיים בגוון אדמדם, דימום המופיע בעת צחצוח השיניים על גבי החניכיים, ריח לא נעים מחלל הפה, היווצרות מרווחים בין השיניים ועוד. הטיפול בנסיגת החניכיים מתבצע ברוב המקרים באמצעות טיפולי כירורגיה הכוללים בין היתר: השתלת חניכיים, חיתוך רקמות החניכיים, ניתוחי שורש לצורך טיפול בעששת השורשים ועוד.

הקצעת שורשים

טיפולי הקצעת שורשים מהווים את אחד מהטיפולים הנפוצים ביותר לצורך התמודדות עם מחלות החניכיים. טיפול זה מיושם באמצעות הרדמה מקומית והוא נועד לצרכי ניקוי עמוק של כיסי החניכיים. ניקוי זה נועד לצרכי סילוק מרבצי אבנית אשר נוצרו עקב חוסר היגיינה של חלל הפה והשיניים או עקב הופעתה של דלקת החניכיים. סילוק משקעי האבנית מתוך כיסי החניכיים מונע משאריות מזון וחיידקים לרבוץ בתוך החניכיים, וכפועל יוצא מכך, נמנע מצב בו נגרם הרס בלתי הפיך לשורשי השן.

ניקוי אבן

ניקוי אבן מהווה את הטיפול המומלץ ביותר במסגרת טיפולי- מנע להופעתן של מחלות החניכיים השונות. הליך טיפולי זה מיושם באמצעות סילוק רובד החיידקים והאבנית המופיע ברקמת החניכיים, ומומלץ לקיימו אחת למספר חודשים (לפחות פעמיים במהלך השנה). טיפולי ניקוי אבן מיושמים ברוב המקרים על ידי השיננית.

רוצים לדעת יותר על מחלות חניכיים ודרכי הטיפול בהן המיושמים במרפאת השיניים של ד"ר דוד יעקובוב? רוצים ליהנות מכל היתרונות הרפואיים – מקצועיים הנלווים להליכי הטיפול במרפאה? אתם מוזמנים ליצור עימנו קשר דרך האתר או באמצעות מספר הטלפון.